2016

14. oktober 2016
Termini delavnic za pripravo in izdajo Europass prilog k spričevalu

CPI kot kontaktna točka za pobudo Europass že več let sodeluje pri pripravi in izdaji Prilog k spričevalu. Za pripravo teh dokumentov svetujemo uporabo spletne aplikacije, v kateri so od 2016 na voljo vsi izobraževalni programi.

preberi več

Delavnice so namenjene vsem izobraževalnim ustanovam, ki izvajajo javno-veljavne izobraževalne programe poklicnega in strokovnega izobraževanja. Na delavnicah, na katerih bomo spoznali in praktično preizkusili izdajo prilog k spričevalu preko spletne aplikacije http://eps.europass.si/, bodo potekala v naslednjih terminih:

  • sreda, 12. 10. 2016 (14.30 h – 17 h) na Srednji trgovski šoli Maribor
  • sreda, 19. 10. 2016 (14.30 h – 17 h) na Šolskem centru Kranj
  • sreda, 9. 11. 2016 (14.30 h – 17 h) na Šolskem centru Novo mesto


Natančne informacije o točni lokaciji boste prejeli ob prijavi. Zaželeno je, da s seboj prinesite primere podatkov o dijakih, ki jih tudi sicer uporabljate za pripravo prilog k spričevalu.


Število mest je omejeno, zato Vas prosimo, da se do 10. 10. 2016 prijavite na elektronsko pošto europass@cpi.si

Vir: Center RS za poklicno izobraževanje
14. oktober 2016
JAVNI RAZPIS ZA SODELOVANJE V PROGRAMU VZPOSTAVITEV, DOPOLNITEV IN PILOTNI PREIZKUS MODELA UGOTAVLJANJA IN ZAGOTAVLJANJA KAKOVOSTI NA PODROČJU VZGOJE IN IZOBRAŽEVANJA

Center RS za poklicno izobraževanje so v petek dne 16. 9. 2016 obiskali predstavniki evropske komisije in sicer Direktorata za zaposlovanje, Sekretariata za ESCO. Namen obiska je bil podrobneje spoznati register kvalifikacij SOK ter na podlagi ugotovitV Uradnem listu RS (št. 60/2016 z dne 16. 9. 2016) je objavljen Javni razpis za sodelovanje v programu vzpostavitev, dopolnitev in pilotni preizkus modela ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti na področju vzgoje in izobraževanja.

preberi več

Javni razpis je sestavni del neposredne potrditve operacije – programa, ki se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020. Operacijo delno financira Evropska unija iz sredstev Evropskega socialnega sklada (80 %) in Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport kot posredniški organ (20 %).
Služba Vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko je izdala odločbo (št. 10-1/3/MIZŠ/0) o dodelitvi sredstev v višini 1.000.000,00 EUR. Skupna vrednost Javnega razpisa za proračunsko obdobje 2016/17 in 2017/18  je 171.904,00EUR. Operacijo v konzorcijskem partnerstvu izvajajo Šola za ravnatelje, Zavod Republike Slovenije za Šolstvo, Center za poklicno izobraževanje in Državni izpitni center.
Namen uvedbe programa, v okviru katerega se izvede ta javni razpis, je opredelitev skupnega koncepta ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti (model UZK) na ravni vzgojno-izobraževalnih institucij (raven vrtca, osnovnih in srednjih šol) ter posredno evalvacije na ravni izobraževalnega sistema. Omenjen koncept pa bo v okviru programa tudi pilotno preizkušen.  Temeljni cilji programa so tako:

  • vzpostaviti enotnejši sistem ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti,okvirno poenotiti razumevanje in pristop k samoevalvaciji šol in vrtcev z upoštevanjem področnih specifik,
  • krepiti zmožnosti za izvajanje samoevalvacije na sistemski, organizacijski in individualni ravni,
  • razviti in pripraviti izbrane obvezne ter izbirne referenčne okvire in kazalnike za uvajanje izboljšav in s tem povezano samoevalvacijo vrtcev in šol,
  • vzpostaviti strokovna jedra na javnih zavodih za podporo vrtcem in šolam pri ugotavljanju in zagotavljanju kakovosti,
  • vzpostaviti sodelovanje med MIZŠ in strokovnimi jedri za kontinuirano (tudi po zaključku programa) učinkovito delovanje sistema ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti.

Po tem javnem razpisu se sofinancira del stroškov izvedbe programa in sicer DELO MREŽE RAZVOJNIH IN PILOTNIH VRTCEV IN ŠOL, ki vključuje naslednje aktivnosti:

  • uvajanje procesnih elementov ter oblikovanje skupnih, nacionalnih izhodišč za izvajanje samoevalvacije v vrtcih in šolah,
  • oblikovanje in preizkušanje kazalnikov za spremljanje obveznega področja kakovosti, tj: učenje in poučevanje,
  • oblikovanje in preizkušanje kazalnikov za spremljanje izbirnega področja kakovosti, tj: vodenje,
  • sodelovanje pri vzpostavitvi t.i. strokovnih jeder na javnih zavodih (šR, ZRSŠ, CPI, RIC).

 

V okviru aktivnosti za doseganje v programu zastavljenih ciljev je predvidena vzpostavitev mrež, v kateri bo preko javnega razpisa izbranih 16 RAZVOJNIH VRTCEV IN ŠOL TER 16 PILOTNIH VRTCEV IN ŠOL.  Od tega 15 iz zahodne regije in 17 iz vzhodne regije, in sicer: 4 vrtci, 14 osnovnih šol, 6 gimnazij in 8 poklicnih in strokovnih šol.
Ostala podrobna določila so objavljena v Javnem razpisu.
Javni razpis bo odprt od dneva objave do 30. 9. 2016

Informativni dan bo 26. 9. 2016 ob 13. uri v prostorih MIZŠ, Masarykova 16, Ljubljana

Dodatna pojasnila ali informacije posredujte na eva.valant@solazaravnatelje.si, do najkasneje dva dni pred potekom roka za oddajo vlog.

Pomembno: Pred posredovanjem vprašanj se prosimo najprej podrobno seznanite z vsebino Javnega razpisa, Razpisno dokumentacijo in Prijavnim obrazcem.

Vir: Center RS za poklicno izobraževanje
14. oktober 2016
OBISK PREDSTAVNIKOV EVROPSKE KOMISIJE NA TEMO REGISTRA SLOVENSKEGA OGRODJA KVALIFIKACIJ

ev podati priporočila za povezovanje registra SOK z bazo »ESCO« in portalom »Learning opportunities and qualifications in Europe«.

preberi več

Goste je najprej pozdravil direktor Centra g. Elido Bandelj, sledila pa je njihova predstavitev razvoja baze »ESCO« in portala »Learning opportunities and qualifications in Europe«. V nadaljevanju sta Urška Marentič in dr. Borut Mikulec predstavila razvoj Slovenskega ogrodja kvalifikacij in register SOK.

Ob zaključku srečanja sta obe strani ugotovili, da je register SOK eden izmed najbolje pripravljenih tovrstnih registrov kvalifikacij v državah EU ter pripravljen v skladu s priporočili za povezovanje z omenjenima bazama. V naslednjih mesecih bo izvedena tehnična povezava med informacijskimi sistemi.

Vir: Center RS za poklicno izobraževanje
14. oktober 2016
Veliko zanimanje za sodelovanje v programu Dvig poklicnih kompetenc učiteljev v letih 2016 in 2017

V četrtek, 25.08.2016 ob 13.00 uri je na Centru RS za poklicno izobraževanje potekal informativni dan o sodelovanju v programu Dvig poklicnih kompetenc učiteljev v letih 2016 in 2017.

preberi več

Informativnega dne (predstavitev) se je udeležilo veliko število učiteljev, kjer jim je bil podrobneje  predstavljen Javni razpis in razpisna dokumentacija za sodelovanje v programu. Izvedeli so, da se program izvaja v obliki krožnega zaposlovanja, kar pomeni da se učitelj oziroma strokovni delavec usposablja pri delodajalcu, v šoli pa ga nadomešča ustrezno usposobljena brezposelna oseba ali strokovnjak iz podjetja.

Krožno zaposlovanje se izvaja v obdobju od 1. 9. 2016 do 31. 10. 2017, pri čemer 1. 9. 2016 pomeni prvi možni datum pričetka usposabljanja in nadomeščanja ter 31. 10. 2017 zadnji možni datum zaključka usposabljanja in nadomeščanja.

Krožno zaposlovanje mora potekati strnjeno za obdobje dveh ali štirih mesecev, kjer je pri izvedbi krožnega zaposlovanja za štiri mesece možnost izbora dveh delodajalcev.

Namen programa je krepitev poklicnih kompetenc strokovnih delavcev na področju poklicnega izobraževanja.

Za vsa dodatna pojasnila v zvezi s programom kontaktirajte Vanjo Meserko, 01/5864 262, vanja.meserko@cpi.si.

Vir: Center RS za poklicno izobraževanje
2. marec 2016
Študijski obisk Centra za stručno obrazovanje Crne Gore

Center RS za poklicno izobraževanje je organiziral študijski obisk za predstavnike Centra za stručno obrazovanje Crne Gore (CSO), ki je potekal od 26. januarja do 28. januarja 2016. Sprejel jih je direktor Centra, gospod Elido Bandelj ter jim predstavil organizacijo CPI, njegove naloge kot osrednje slovenske inštitucije za razvoj, raziskave in svetovanje na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja in mednarodno sodelovanje.

Vir: CPI
2. marec 2016
Zakon o slovenskem ogrodju kvalifikacij

Po večletnih prizadevanjih Centra RS za poklicno izobraževanje, Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport ter socialnih partnerjev po vzpostavitvi slovenskega ogrodja kvalifikacij in umeščanju le tega v evropsko ogrodje kvalifikacij, je ogrodje kvalifikacij v Sloveniji dobilo zakonsko podlago.

preberi več

Zakon o slovenskem ogrodju kvalifikacij (SOK) je bil objavljen v Uradnem listu RS dne 28. 12. 2015 (št. 104/2015), 12. 1. 2016 pa je zakon stopil v veljavo. Zakon določa enotni sistem kvalifikacij v Republiki Sloveniji, temeljne pojme (kvalifikacija, učni izid, kompetenca, itd.), ujemanje ravni SOK z Evropskim ogrodjem kvalifikacij za vseživljenjsko učenje (EOK) in Evropskim ogrodjem visokošolskih kvalifikacij (EOVK), postopke in pristojnosti glede umeščanja kvalifikacij, vzpostavitev Nacionalne koordinacijske točke SOK in EOK ter vodenje evidenc (registra kvalifikacij SOK). Vsebina Zakona o slovenskem ogrodju kvalifikacij je dostopna na spletni strani Uradnega lista, vse aktualne informacije o SOK in EOK pa so dostopne na spletni strani slovenskega ogrodja kvalifikacij: www.nok.si

Vir: CPI

2015

1. junij 2015
Vrata odpiram sam

Center RS za poklicno izobraževanje je organiziral zaključno konferenco projekta »Program spodbujanja podjetnosti v vzgoji in izobraževanju z namenom razvoja podjetništva med mladimi«, ki je podprt s sredstvi Evropskega socialnega sklada. Na dogodku so predstavniki projekta predstavili dosežke projektih aktivnosti.

preberi več

Več o projektu si lahko ogledate na spletni strani projekta ter na video posnetku.

 

Vir: Vrata odpiram sam
1. junij 2015
Vabilo na 3. konferenco o razvoju kadrov

Vabljeni na 3. konferenco o razvoju kadrov »Kompetence 21. stoletja: od besed k dejanjem«, ki bo potekala 27. in 28. maja 2015 v Laškem.

preberi več

Na 3. konferenci o razvoju kadrov »Kompetence 21. stoletja: od besed k dejanjem«, bomo skozi prizmo razvoja kompetenc predstavili stališča strokovnjakov ter skozi predstavitve uspešnih zgodb skladovih programov utrdili prepričanje, da se vlaganje v ljudi obrestuje.

Pri načrtovanju novih sistemskih ukrepov za razvoj kompetenc  v obdobju 2014 – 2020, želimo spodbuditi izzive in prispevati k povezovanju podjetij, ministrstev, strokovnih institucij in izobraževalnih organizacij.

Konferenca bo letos prvič potekala kot dvodnevni dogodek. Prvi dan konference bomo iz različnih vidikov orisali razvoj kompetenc v vseh življenjskih obdobjih posameznika in se v okviru petih vsebinskih modulov, s številnimi zanimivimi gosti poglobili v aktualne teme iz področja kompetenc. Drugi dan  bomo v strokovnih delavnicah v praksi osvojili znanje in veščine aktualnih vsebin, predstavljenih na prvem dnevu konference.

Udeležbo na konferenci priporočamo: vodilnim in kadrovskim delavcem podjetij, strokovni javnosti na področju  gospodarstva, trga dela, zaposlovanja in izobraževanja ter študentom - štipendistom sklada, ki iščejo priložnost na začetku svojo poklicne poti.

Vir: Mojaizbira.si
1. junij 2015
Nacionalna konferenca KEKS, Brdo pri Kranju, 18. do 19. november 2015

Vljudno vabljeni k prijavi prispevkov na nacionalno konferenco Krepitev in evalvacija kakovosti v sistemu vzgoje in izobraževanja – KEKS, ki bo potekala 18. in 19. novembra 2015 v Kongresnem centru na Brdu pri Kranju. Konferenca je namenjena ravnateljem, strokovnim delavcem, vključenim v skupine za kakovost, učiteljem, vzgojiteljem ter drugim strokovnim delavcem vrtcev, osnovnih in srednjih šol in drugih vzgojno-izobraževalnih institucij, izobraževalcem učiteljev, pedagoškim svetovalcem ter raziskovalcem s področja vzgoje in izobraževanje.

preberi več

Prispevke s področja učenja in poučevanja, klime in kulture, vodenja, profesionalnega razvoja zaposlenih in sodelovanja z deležniki lahko prijavite na spletni strani konference KEKS do 2. junija 2015: http://www.eurydice.si/index.php/aktualno/9857-vabilo-k-prijavi-prispevka-na-konferenco-keks.

Vir: Center RS za poklicno izobraževanje
1. junij 2015
Skupnost strojnih šol in CPI sta v sodelovanju s šolami izpeljala 2. državno tekmovanje iz projekcij in kotiranja - PIKO 2015

Na tekmovanju so sodelovali dijaki srednjih šol tehniške usmeritve, ki se izobražujejo po programih SPI, SSI in PTI, in sicer na področjih strojništva, mehatronike, elektrotehnike, lesarstva, gradbeništva in dijaki tehniške gimnazije.

preberi več

Tekmovanje je potekalo na dveh ravneh, in sicer na šolski ravni ter državni ravni. Cilji tekmovanja so predvsem širjenje, poglabljanje in nadgrajevanje znanja iz tehniškega komuniciranja, vključno s povezovanjem TKO z drugimi znanji, popularizacija tehnike ter spodbujanje mladih k razmišljanju, usmerjenemu v prakso, odločanju in boljši predstavljivosti v tehniki.

Vir: Center RS za poklicno izobraževanje
1. junij 2015
Rezultati razpisa, projekt CroCooS

Na razpis se je odzvalo 17 šol, izmed katerih je bilo 5 uvrščenih za sodelovanje v pilotni izvedbi kot testne šole in 10 kot kontrolne šole dveh tipov. Center RS za poklicno izobraževanje se vsem sodelujočim šolam najlepše zahvaljuje!

preberi več

Rezultat razpisa za sodelovanje šol v projektu je objavljen na spletni strani projekta CroCooS. Medsektorske aktivnosti za preprečevanje zgodnjega opuščanja šolanja (CroCooS) je EU projekt s področja izobraževanja. Osredotoča se na preprečevanje in zgodnje ukrepanje za zmanjševanje osipa s posebnim poudarkom na sistemih zgodnjega opozarjanja, ki so osnovani na medsektorskem in horizontalnem sodelovanju različnih deležnikov.
V projektu sodelujejo partnerji in sodelavci iz Madžarske, Srbije, Nizozemske, Danske in Slovenije.

Vir: Center RS za poklicno izobraževanje
26. marec 2015
Razpis za sodelovanje šol v projektu CroCooS

Center RS za poklicno izobraževanje sodeluje v mednarodnem projektu CroCooS, katerega namen je razvoj uspešnih aktivnosti za preprečevanje zgodnjega opuščanja šolanja s poudarkom na medsektorskem sodelovanju.

preberi več

naslednjim šolskim letom se pričenja leto in pol trajajoče testiranje v šolah v Srbiji, na Madžarskem in v Sloveniji. Testiranje bo spremljala evalvacija, katere namen je identifikacija učinkovitih aktivnosti v različnih a primerljivih okoljih.


Zato sodelujoče države izbor sodelujočih šol izvajamo preko razpisa, ki ga je CPI objavi v sredo, 18. 3. 2015 in k sodelovanju povabil skoraj 70 slovenskih poklicnih in strokovnih šol, ki zadoščajo prvemu kriteriju (število vpisanih dijakov).


Več o projektu CroCooS in razpisu predstavljamo na spletni strani CPI

Vir: Center RS za poklicno izobraževanje
26. marec 2015
Izšla je publikacija Strokovne skupine za VKO Politike na področju vodenja kariere

Center RS za poklicno izobraževanje je izdal publikacijo Strokovne skupine za vseživljenjsko karierno orientacijo (VKO) Politike na področju vodenja kariere s priporočili.

preberi več

Namen publikacije Strokovne skupine za vseživljenjsko karierno orientacijo je ponuditi nosilcem politik in odločevalcem priporočila za vodenje politik na področju vseživljenjske karierne orientacije za posamezne ciljne skupine glede na evropske smernice in pregled trenutnega stanja. Publikacija v tem smislu predstavlja vodilo za pripravo izhodišč in politik za medresorski sistemski pristop k urejanju področja preko projektov na področju vseživljenjske karierne orientacije v prihajajočem programskem obdobju za črpanje sredstev Evropskega socialnega sklada.

26. marec 2015
CPI novičnik - Februar 2015

Razposlali smo februarsko številko e-novic CPIskrice.

preberi več

V kolikor CPIskric niste prejeli si jih lahko pogledate na spletni strani ali pa nam pišete na info@cpi.si in vam bomo prihodnjo številko e-novic poslali na vaš e-naslov.

Vir: Center RS za poklicno izobraževanje
26. marec 2015
SIRIKT 2015

Letos bo od 27. - 29. maja 2015 potekala že 9. mednarnodna konferenca SIRIKT 2015.

preberi več

Vse porodnosti o konferenci, vabilo k oddaji prispevkov in natečaji so objavljeni na spletni strani konference.

Vir: Center RS za poklicno izobraževanje
26. marec 2015
Študijski obisk CPI na Nizozemskem

5 sodelavcev CPI se je od 4. do 6. februarja 2015 udeležilo študijskega obiska na šolskem centru ROC West Brabant v Bredi na Nizozemskem.

preberi več

V okviru zelo pestrega programa smo spremljali pouk na ekonomski šoli Florijn, obiskali pa smo tudi biotehniško šolo Prinsentuin ter enega od delodajalcev, pri katerem dijaki opravljajo praktično izobraževanje. Pozorni smo bili na načine individualizacije in fleksibilne organizacije pouka, ki upošteva predhodno pridobljeno znanje dijakov, ter na praktično usposabljanje pri delodajalcu in povezovanje z delodajalci v obliki realnih delovnih nalog, ki jih dijaki opravljajo pri pouku v šoli. Program obiska so v okviru projektnega dela pri pouku pripravile 4 dijakinje, ki so se vpisale v srednješolski program s predhodno izobrazbo in ga bodo zaključile v polovico krajšem času (1,5 namesto 3 leta). Te dijakinje so nas skupaj z učitelji tudi ves čas spremljale. Pouk, ki smo ga opazovali, je bil organiziran fleksibilno, vendar je to v veliki meri odvisno od učitelja. Dijaki imajo na intranetu vsa potrebna gradiva in naloge, ki jih morajo opraviti. Pri pouku jim pomagajo učitelji, sicer naloge lahko opravljajo samostojno kadar koli. Vsak ima svoj prenosni računalnik in le nekaj učbenikov oziroma gradiv je v papirni obliki, na voljo so v učilnicah. Eden od poudarkov študijskega obiska so bili tudi ukrepi za preprečevanje osipa. Nizozemci imajo elektronski sistem beleženja prisotnosti, ki je povezan z lokalno skupnostjo. Tako veliko lažje sodelujejo s socialnim skrbstvom in drugimi službami, če je potrebno.

Največ časa pa smo posvetili obojestranski izmenjavi izkušenj, saj nizozemski učitelji aprila pridejo na obisk v Slovenijo.

Vir: Center RS za poklicno izobraževanje
26. marec 2015
Pogledi na temo vajeništva

Izšla je nova številka Pogledov, biltena za spodbujanje kakovosti v poklicnem in strokovnem izobraževanju. Posvečena je 40. obletnici delovanja Evropskega centra za razvoj poklicnega usposabljanja.

preberi več

V skladu z evropskimi trendi smo s to število Pogledov želeli opozoriti na stanje vajeništva v Sloveniji. Zgodovinski pregled in trenutni razvoj nam je razgrnil Boštjan Zgonc z Ministrstva za  izobraževanje, znanost in šport, ki je svojo celotno kariero posvetil poklicnemu izobraževanju. Prevedli smo tudi Cedefopov tematski povzetek  o razvoju vajeništva, ki ponuja primerjavo vajeništva v Evropi in izpostavlja dobre prakse. Svoj pogled na vajeništvo je dodal tudi Branko Kumer, predsednik Strokovnega sveta RS za poklicno izobraževanje, ki pravi, da reforme ne potrebujemo, se je pa smiselno ozreti po Evropi, kjer lahko najdemo rešitve, ki so uporabne tudi za slovenski prostor. Poiskali smo tak primer, in sicer Dansko, ki je ravno v obdobju obsežne prenove poklicnega izobraževanja in usposabljanja. Regina Lamscheck Nielsen, ki se ukvarja z raziskavami na področju izobraževanja, nam je predstavila tako dobre kot šibke strani poklicnega izobraževanja in usposabljanja v svoji državi.

Pogledi so v e-obliki dostopni na naši spletni strani. Če si želite zagotoviti svoj tiskani izvod, pa nam pišite na info@cpi.si

Vir: Center RS za poklicno izobraževanje
26. marec 2015
Projekt Mapping v Walesu.

Partnerji projekta Mapping smo se januarja 2015 zbrali na mednarodnem srečanju, ki je potekalo na šolskem centru Coleg Cambria v Walesu. Pregledali smo orodje MAP za pomoč pri uvajanju in izboljšanju individualnega učenja, ki smo ga testirali v vseh državah partnericah in se dogovorili za dopolnitev vsebin. Orodje bomo prevedli tudi v slovenščino in mu dodali relevantne dokumente, AV gradivo in primere dobrih praks iz Slovenije.

preberi več

V okviru projekta bo nastal tudi mednarodni spletni tečaj (MOOC) za uvajanje in izboljšanje individualnega učenja. Zasnovan bo po finskem modelu Diana (Dialogical Authentic Learning on the Net), ki sistematično spodbuja dialog med udeleženci posameznih študijskih skupin na tečaju ter na podlagi avtentičnih situacij vodi k izboljšanju lastne prakse. Če vas sodelovanje na tečaju zanima, pišite na kontaktni naslov. Testna izvedba tečaja je brezplačna.

Kontakt: danusa.skapin@cpi.si 

Vir: Center RS za poklicno izobraževanje
26. marec 2015
Izšla je knjižica Moja kariera

Center RS za poklicno izobraževanje je izdal knjižico Moja kariera v kateri so zbrane osnovne informacije o tem, kaj je pomembno pri vodenju kariere v različnih življenjskih obdobjih.

preberi več

Zbrane informacije v knjižici Moja kariera so namenjene otrokom, učencem, dijakom, študentom, mladim in odraslim, staršem in strokovnim delavcem. Informacije v knjižici so zato razdeljene v poglavja, ki sledijo življenjskim obdobjem: od otroštva do odraslosti. Vsakemu poglavju so dodana priporočila, kako pristopiti k vodenju kariere, kaj bi bilo dobro vedeti in kje poiskati dodatne informacije. Posebna pozornost je v vsakem poglavju namenjena otroku, učencu ali študentu s posebnimi potrebami.

 

Vir: Center RS za poklicno izobraževanje

2014

5. junij 2014
1. državno tekmovanje Projekcije in kotiranje 2014

Zametek tekmovanja iz projekcij in kotiranja so šolska tekmovanja, ki jih je že več zaporednih let organiziral Ferdinand Humski, in med-šolsko tekmovanje, ki smo ga pod okriljem študijske skupine za tehniško komuniciranje izpeljali leta 2012 na Ptuju, na katerem je sodelovalo 36 dijakov iz petih šol.

preberi več

Z idejo za izvedbo tekmovanja iz projekcij in kotiranja – PIKO 2014 smo se začeli ukvarjati dokaj pozno, šele po znani odpovedi načrtovanega Državnega srečanja strojnih šol. Organizirali smo srečanje študijske skupine za tehniško komuniciranje na to temo in sprejeli odločitev, da tekmovanje izpeljemo še v tem šolskem letu kljub kratkim rokom, marsikaterim pomislekom in oviram. Učitelji so se imeli priliko seznaniti z namero, okvirnimi dogovori in predlogi terminov že na srečanju ŠS.

Imenovali smo organizacijski odbor tekmovanja PIKO v sestavi: Erika Broz Žižek, Marija Šibanc, Ferdinand Humski, Marjan Pograjc in Andrej Jakobčič ter pripravili Pravilnik o tekmovanju iz projekcij in kotiranja. V skladu s pravilnikom smo v aprilu poslali razpis na šolske centre in srednje strojne šole ter ga objavili v spletni skupnosti Strojništvo.

K sodelovanju so bile povabljene srednje šole tehniške usmeritve v sklopu šolskih centrov in srednje strojne šole v Sloveniji. Odbor PIKO je s predstavnikoma Skupnosti strojnih šol in CPI usklajeno sodeloval pri načrtovanju organizacije tekmovanja in pri pripravi tekmovalnih nalog.

Tekmovanje je potekalo na dveh ravneh, in sicer na šolski ravni ter državni ravni. Cilji tekmovanja so predvsem širjenje, poglabljanje in nadgrajevanje znanja iz tehniškega komuniciranja, vključno s povezovanjem TKO z drugimi znanji, popularizacija tehnike ter spodbujanje mladih k razmišljanju, usmerjenemu v prakso, odločanju in boljši predstavljivosti v tehniki. 

Kandidati so v eni uri na podlagi izometrične projekcije izdelali pravokotno projekcijo enega modela, ki ga je za vsako stopnjo tekmovanja izbral odbor PIKO, in ga ustrezno kotirali. Vsebinsko tekmovanji nista bili zelo zahtevni, saj smo preverjali znanje generičnih kompetenc strojništva iz tehniškega komuniciranja. Menimo, da za tekmovanje PIKO sicer niso bile potrebne posebne priprave, da pa treniranje in urjenje vedno koristi.

V skladu z razpisom so 9. maja 2014 na 17-ih tehniških šolah po Sloveniji potekala šolska tekmovanja PIKO, ki se jih je udeležilo 340 dijakov, sodelovalo je 24 mentorjev. Na vseh šolah so imenovali šolske tekmovalne komisije, ki so bdele nad potekom tekmovanja, zagotovile ocenjevanje in posredovanje rezultatov. Za dosežke na šolskem tekmovanju bo na vseh šolah podeljenih 114 bronastih priznanj izbranim dijakom, ki so dosegli ustrezno število točk.

Na državno tekmovanje se je uvrstilo 41 najboljših dijakov iz vseh prijavljenih srednjih šol, ki so izvedle šolsko predtekmovanje. Državno tekmovanje PIKO smo organizirali v soboto, 17. maja 2014 v Škofji Loki. Po tekmovanju so člani odbora tekmovanja (predstavniki odbora PIKO in mentorji) ocenili rešene naloge in predsednica Erika Broz Žižek je razglasila neuradne rezultate. Predsednik skupnosti Martin Pivk je najboljšim trem dijakom: Marku Jazbecu iz ŠC Krško-Sevnica, SPSŠ Krško za doseženih 92 točk in s tem 1. mesto, Keniju Šuligoju iz Tehniškega šolskega centra Nova Gorica za doseženih 89 točk in s tem 2. mesto ter Luki Brajniku iz Srednje tehniške šole Koper za doseženih 87 točk in s tem 3. mesto na tekmovanju, razdelil lepe praktične nagrade (kompleti orodja Unior), posebej se je zahvalil za angažiranje tudi predsednici odbora PIKO Eriki Broz Žižek in svetovalki področja iz CPI Mariji Šibanc.

Vsem tekmovalcem smo čestitali in podelili praktične nagrade, enako smo se zahvalili tudi vsem mentorjem, odboru PIKO, predsedniku Skupnosti strojnih šol in drugim sodelujočim pri organizaciji tekmovanja. Dijaki, ki so sodelovali na državnem tekmovanju iz projekcij in kotiranja PIKO 2014, prejmejo glede na dosežen uspeh zlato ali srebrno priznanje.

  • 11 dobitnikov ZLATIH priznanj: Marko Jazbec in Andrej Špiler, oba ŠC Krško-Sevnica, SPSŠ Krško; Keni Šuligoj in Jure Laščak, oba TŠC Nova Gorica; Luka Brajnik, STŠ Koper; Žan Sitar, ŠC Ptuj, Strojna šola; Boštjan Hrovat, ŠC Slovenske Konjice-Zreče, SPSŠ Zreče; Nejc Legvart, Srednja tehniška in poklicna šola Trbovlje; Matic Dolenc, ŠC Škofja Loka, Šola za strojništvo; Matija Janžič, ŠC Maribor, Srednja strojna šola in Jan Starina, ŠC Novo mesto, Srednja strojna šola.
  •  23 dobitnikov SREBRNIH priznanj: Vito Kokol Bogme in Sandi Habjanič, oba ŠC Ptuj, Strojna šola; Jan Pustavrh, ŠC Krško-Sevnica, SPSŠ Krško; Matevž Sosič, STŠ Koper; Rok Maher, ŠC Ravne na Koroškem, SŠ Ravne; Urban Ocepek, ŠC Velenje, Strojna šola; Kristjan Fridrih in Niko Drozg, oba ŠC Maribor, Srednja strojna šola; Matic Holobar in Urban Žonta, oba ŠC Celje, SŠSMM; Luka Repše, ŠC Novo mesto, Srednja strojna šola; Jakob Maver, TŠC Nova Gorica; Mohor Kozmus, Krištof Zaletelj, Rok Svetina in Samo Perc,  vsi Srednja šola Jesenice; Matej Halas in Simon Vuk, oba Dvojezična srednja šola Lendava; Gašper Hren, ŠC Slovenske Konjice-Zreče, SPSŠ Zreče; Matic Dolinšek, STPŠ Trbovlje ter Andraž Rupnik, Andraž Flander in Peter Jesenko, GJV Idrija.  

Dijaki, ki so se na šolskem tekmovanju z zadostnim številom točk uvrstili na državno tekmovanje PIKO 2014, prejmejo hkrati tudi bronasta priznanja.

V imenu študijske skupine in organizatorjev vsem dijakom čestitamo za dosežke in priznanja.

Zahvala gre vsem sodelujočim: mentorjem, ki so navdušili dijake za tekmovanje, šolskim tekmovalnim komisijam za izpeljavo šolskih tekmovanj, članom odbora PIKO, še posebej predsednici odbora Eriki Broz Žižek, svetovalki področja Mariji Šibanc in predsedniku Skupnosti strojnih šol Martinu Pivku za prispevke pri organizaciji državnega tekmovanja, zagotovitvi izvedbe in nagrad, hkrati zahvala tudi podjetju Unior Zreče za donatorstvo ter Šolskemu centru Škofja Loka za izkazano gostoljubje.

Vir: Center RS za poklicno izobraževanje
5. junij 2014
Zaključna konferenca projekta AC 2 – rokodelska akademija 2

Rokodelstvo ima že od nekdaj pomembno socialno in ekonomsko vlogo za ljudi na našem ozemlju in kot tako predstavlja pomembno kulturno dediščino in tradicijo. Tudi danes pri nas živijo številni rokodelci. Nekateri od njih delujejo samostojno, drugi se poskušajo povezovati v različne rokodelske mreže, vendar na žalost zanimanje za rokodelske poklice upada.

preberi več

Obuditev kulturne dediščine in ekonomski razvoj rokodelstva je združil številne partnerje iz Slovenije in Madžarske najprej v projektu Rokodelska akademija, ki smo ga leta 2011 vsebinsko nadgradili s projektom Rokodelska akademija 2. Projekt deluje po načelu "od spodaj navzgor", preko mreženja z rokodelci, lokalnim okoljem, ranljivimi skupinami ter izobraževalnimi in kulturnimi institucijami in z neovirano uporabo skupne infrastrukture omogoča pretok mednarodnih izkušenj in znanja s področja rokodelstva. Interdisciplinarna ozadja projektnih partnerjev in podpornih akterjev zagotavljajo kakovost pri ohranjanju, revitalizaciji in razvoju kulturnih vsebin.
Center RS za poklicno izobraževanje je tekom celotnega trajanja projekta Rokodelska akademija 2, kot osrednja razvojna institucija na področju poklicnega in strokovnega izobraževanja v Sloveniji, imel ključno vlogo v izobraževalnih aktivnostih projekta. Zadolžen je bil za razvojno delo na področju razvoja nacionalnih poklicnih kvalifikacij, razvoja izobraževalnih programov ter evalvacije in spremljanje programskih in pedagoških novosti. Zato smo v okviru projekta sledili dvema glavnima ciljema:

1.      oblikovati nove in nadgrajevati obstoječe programe izobraževanja in usposabljanja na področju rokodelstva

V okviru projekta smo razvili tri nove nacionalne poklicne kvalifikacije in sicer: Izdelovalec / izdelovalka vezenin, Vitražist / Vitražistka in Okraševalec / okraševalka jajc, ki sledijo ohranjanju in varovanju izročila kulturne dediščine. Za vse NPK smo pripravili tudi programe usposabljanja.

2.      evalvirati in nadgrajevati stanje in priložnosti na področju rokodelstva in domače obrti

Pripravljena je bila tudi Evalvacija izobraževanja in usposabljanja za rokodelske poklice, kjer smo z dvema anketnima vprašalnika zbrali mnenja in informacije na temo izobraževanja in usposabljanja za rokodelske poklice s strani rokodelcev in t. i. podpornih organizacij. Svoje misli so z nami podelili sodelavci osmih podpornih organizacij ter 110 rokodelcev. Sporočilo celotne evalvacije lahko strnemo v poziv javnosti, da področje domače in umetnostne obrti oziroma rokodelstva ter temu področju namenjenega izobraževanja in usposabljanja prepoznamo kot specifično področje vredno posebne pozornosti in temu prilagojenega pristopa k nadaljnjemu razvoju.

Bogate izkušnje iz preteklih obdobij in odlično sodelovanje med partnerji so nas gnali novim rezultatom naproti in projekt nam je predstavljal svojevrsten izziv. Cilji, ki smo si jih zastavili so bili ambiciozni in s pomočjo vseh projektnih partnerjev smo jih tudi uspeli doseči. Dne 19.05.2014 je v sklopu letnega srečanja organov Evropskega teritorialnega sodelovanja potekala tudi predstavitev projekta v Bruslju, kjer je bil projekt Rokodelska akademija izpostavljen skupaj s še tremi projekti kot eden izmed najboljših primerov dobre prakse, ki ga je Evropska komisija izbrala med več kot 6.000 projektov, ki so se izvajali v obdobju 2007-13.

28.05.2014 je v Veržeju potekala zaključna konferenca projekta Rokodelska akademija 2. V okviru zaključnega dogodka so projektni partnerji predstavili izobraževalni, raziskovalni in turistični vidik tri leta trajajočega mednarodnega projekta Slovenija – Madžarska

Vir: Center RS za poklicno izobraževanje
5. junij 2014
Priročnik za vrednotenje neformalno pridobljenega znanja

V okviru projekta ESS Razvoj pismenosti ter ugotavljanje in priznavanje neformalnega učenja od 2011 do 2014 je bil na Andragoškem centru Slovenije konec leta 2013 izdan priročnik z naslovom Ugotavljanje, vrednotenje in priznavanje neformalno in priložnostno pridobljenega znanja odraslih.

preberi več

V priročniku je, poleg opravljenega dela na projektu, celostno predstavljeno področje vrednotenja in priznavanja neformalno in priložnostno pridobljenega znanja: razvoj področja in zakonodaje, različni nameni postopkov vrednotenja in priznavanja neformalno in priložnostno pridobljenega znanja, opis kompetenc (ključne in poklicne kompetence, kompetence vsakdanjega življenja), predstavitev postopka vrednotenja in priznavanja neformalno in priložnostno pridobljenega znanja, osebja, ki v postopku sodeluje in metod/orodja, ki se v postopku uporabljajo, izpostavljen je pomen partnerstva na različnih ravneh ter zagotavljanja kakovosti.

Priročnik je namenjen tako strokovnim delavcem, ki izvajajo postopke vrednotenja in priznavanja neformalno in priložnostno pridobljenega znanja, strokovni javnosti in oblikovalcem politik področja kot tudi vsem ostalim, ki jih področje zanima.

Vir: Ugotavljanje, vrednotenje in priznavanje neformalno in priložnostno pridobljenega znanja odraslih.

2012

28. junij 2012
Kratko Obvestilo: Evropski izziv spretnosti

Zaostajajoče povpraševanje po spretnostih povečuje tveganje za neusklajenost potreb in povpraševanja.

Vir: Cedefop
28. junij 2012
Kratko Obvestilo: Strategija za razvoj spretnosti varovanja okolja?

Študija potreb po strokovni usposobljenosti in usposabljanju ima širše lekcije za uspešen prehod na zeleno gospodarstvo.

Vir: Cedefop
28. junij 2012
Kratko Obvestilo: Od koncepta do prakse – implementacija evropskega programa za usposabljanje

Cedefopovi dosežki v letu 2011 in nove prioritete za obdobje 2012 2014.

Vir: Cedefop
28. junij 2012
Sporočilo za javnost – Napoved potreb po spretnostih razkriva tveganja in priložnosti na evropskem trgu dela

Najnovejša Cedefopova napoved potreb po spretnostih kaže, da lahko Evropska unija pričakuje neto povečanje novih delovnih mest za 8 milijonov med leti 2010 in 2020. Skoraj desetkrat več delovnih mest (okoli 75 milijonov ), bo ustvarjenih za zamenjavo delavcev, ki zapustijo trg dela. Vendar pa neusklajenost ponudbe in povpraševanje in pomanjkanje spretnosti v nekaterih sektorjih, povečujejo tveganje za evropski trga dela in konkurenčnost evropskega gospodarstva.

Vir: Cedefop
28. junij 2012
Sporočilo za javnost - Premajhno vlaganje v spretnosti za varovanje okolja zbuja skrb

Za podjetja okoljskega področja trenutna kriza pomeni večji dostop do kvalificiranih delavcev. Situacija spodbuja podjetja, da zmanjšajo vlaganje v spretnosti za varovanje okolja. Brez dolgoročnih vložkov, še posebej v znanstveno in tehnološko usposabljanje, lahko delodajalci kmalu utrpijo pomanjkanje delavcev s pravimi spretnostmi.

preberi več

Pravzaprav države z nizko stopnjo brezposelnosti  že čutijo pomanjkanje le teh. Možne posledice za evropsko ekonomijo in trg dela so resne. V prihajajoči Cedefopovi publikaciji je navedeno, da se temu lahko izognemo, če države med ukrepe  vključijo tudi strategijo za spodbujanje spretnosti varovanja okolja  v svoje okoljevarstvene in energetske politike .

Vir: Cedefop
28. junij 2012
Zastarelost spretnosti in neusklajenost ponudbe in povpraševanja po spretnostih med evropskimi delavci: Zbiranje podatkov

Cedefop je objavil razpis za zbiranje ponudb o: “Skills obsolescence and skill mismatch among European workers: Data collection”. Cilje triletne okvirne pogodbe je priprava nabora podatkov, kar bo Cedefopu omogočilo podrobno analizo zastarelosti spretnosti in neusklajenosti ponudbe in povpraševanja po spretnostih med delavci v Evropi.

preberi več

Nabor podatkov bo pripravljen na podlagi raziskave med zaposlenimi, ki bo opravljena v vsaj 16 državah članicah EU. Raziskava bo opravljena  na osnovi vprašalnika, ki ga je pripravil Cedefop v sodelovanju z externo skupino expertov s področja spretnosti. Poleg nabora podatkov, morata biti pripravljena tudi zbirka podatkov in poročilo o kvaliteti podatkov.

Za dodatne informacije lahko zaprosite do 13. 8. 2012. Rok za oddajo ponudbe je 22.8.2012 ( do17.00 za osebno oddajo).

Vir: http://www.cedefop.europa.eu/EN/working-with-us/public-procurements/20107.aspx
16. junij 2012
Kratko Obvestilo: Europass 2005-2020: Dosežki in možnosti

Sedem let po začetku, miljoni ljudi uporabljajo Europass.Povezovanje s preostalim Evropskimi orodji bo omogočilo tudi večjo prepoznavnost spretnosti in kompetenc.

Vir: Cedefop
13. junij 2012
Sporočilo za javnost - Kako strokovnjakom s področja izobraževanja koristi študijski obisk - in zakaj bi se prijavili

S študijskih obiskov se udeleženci vračajo z novimi idejami in novimi kontakti. Ideje vključujejo nove načine dela, nove načine dela v okviru ekip, nove učne metode …

Vir: Cedefop
28. februar 2012
3. Letni ECVET Forum

V letošnjem letu so države članice začele izvajati Evropski kreditni sistema za poklicno izobraževanje in usposabljanje. Cilj sistem je, da se vsem dijakom , ki so vključeni v poklicno izobraževanje znanje prizna po vsej Evropski uniji. Na tretjem letnem forumu, ki je potekal od 31. maja do 1. junija v Bruslju, sta Cedefop in Evropska komisija predstavila tehtne razloge za vzpostavitev skupnosti za izmenjavo izkušenj v posameznih državah.

Vir: Cedefop

2011

17. november 2011
Prilagodljive učne poti za bolj izobraženo evropsko delovno silo

Za zagotovitev globalne konkurenčnosti Evrope, morajo države članice Evropske unije zagotoviti svojim državljanom široko paleto združljivih možnosti za učenje. Kateri izzivi čakajo na snovalce politik, odgovornih za razvoj poti napredka v sistemih izobraževanja in usposabljanja?

preberi več

To je bila tematika mednarodne konference v Varšavi, katerega soorganizator  sta  bila Poljski Svet predsedstva in Evropske komisije z naslovom "Razvoj sodelovanja med poklicnim izobraževanjem, visokim šolstvom in izobraževanjem odraslih kot odgovor na vseživljenjsko učenja". Cedefop je bil aktivno vključen v izvajanje dveh konferenčnih delavnic.

Vzporedno je potekal petdnevni študijski obisk v Varšavi "Dvig kakovosti poklicnega izobraževanja in usposabljanja v sodelovanju z delodajalci in visokim šolstvom",  kjer je tudi sodeloval Cedefopov strokovnjak

Vir: Cedefop
17. november 2011
Pravi pristop do usposabljanja lahko podjetjem pomaga dobiti najboljše iz starajoče se delovne sile

Ure glasbe in umetnosti so se izkazali za dobro metodo izboljšanja počutja in zadovoljstva z življenjem v starejših letih. Vendar formalno usposabljanje nima enakega učinka. Kaj formalno izobraževanje dela narobe? Ali je slabo prilagojeno potrebam starejših delavcev? Udeleženci mednarodnega seminarja razpravljali o tem, kaj je potrebno storiti, da se čim bolje izkoristi potencial starajoče se delovne sile.

Vir: Cedefop
16. november 2011
Predstavitev spoznanj za izboljšanje pristopov usposabljanja »Providing evidence to improve training policies«

(Predstavitev spoznanj za izboljšanje pristopov usposabljanja), v katerem se Cedefop na kratko predstavi, prikaže svoje dosežke v letu 2010, kot tudi načrte za leto 2011. Dokument je v različnih jezikih dostopen na spodnji povezavi.

Vir: Cedefop
16. november 2011
Kaj se obeta kompetencam na evropskem trgu dela What next for skills on the European labour market«

(Kaj se obeta kompetencam na evropskem trgu dela), ki govori o tem, kako lahko recesija, migracija in različni pristopi politik v različni meri vplivajo na ponudbo in povpraševanje po kompetencah v Evropi. Dokument je v različnih jezikih dostopen na spodnji povezavi:

Vir: Cedefop
16. november 2011
Cedefop: Srednjeročne prioritete 2012 – 2014

Prvo poglavje: Prednostne naloge so odziv na Evropski strateški okvir za izobraževanje in usposabljanje, ki so ga Evropska komisija in pa države članice redefinirale leta 2009 in 2010, s koncem prejšnjega obdobja.

preberi več

Srednjeročne prioritete, navedene v drugem poglavju, so sledeče:

•    Podpirati modernizacijo  sistemov poklicnega in strokovnega izobraževanja.
•    Kariere in prehodi: nadaljnje poklicno in strokovno izobraževanje, učenje odraslih,učenje na delovnem mestu.
•    Analiziranje  potreb po spretnostih in kompetencah za informiranje izvajalcev.

V tretjem poglavju  so definirani strateški cilji, poleg tega pa je tudi razloženo kako bo Cedefop uresničeval cilje in prioritete.  Cedefopovo delo mora biti usklajeno z delom preostalih akterjev, kar zahteva  obširno mreženje z mnogimi partnerji. Omenjeno mreženje je opisano v poglavju 4.